dinsdag, maart 13, 2007

Verslaving,

Verslaving is een groot haraam,
Ook voor mensen met een sterk imaan,
Dat kan ik van mijzelf ook zeggen,
Ik moet voor mijzelf stoppen met roken opleggen.

Zeven en veertig jaar heb ik nu gerookt,
Na mijn moslim worden heb ik mijzelf beloofd,
Om te stoppen met alles wat haraam is voor mij,
En nu dan mijn laatste grote beproeving is bijna voorbij.

Elke dag smeek ik Allah om mij bij te staan,
Ben nu twee maanden van mijn verslaving vandaan,
Rookte vijftig sigaretten per dag,
Ja, om te stoppen is een hard gelag.

Maar met Allah wil lukt het mij wel,
Al ga ik soms ook door een hel,
Maar wat er ook gebeuren mag,
Voor mij nu helemaal geen meer tabak.

Voel me nu al zeker een beter mens,
Daarom heb ik voor alle mensen maar een wens,
Pak je verslaving aan wat hij ook is,
En smeek Allah daarbij aan of hij je helpen wil.

Allah is voor mij een grote steun,
Zonder Hem zou ik roken tot ik kreun,
De sjeitan doet wel heel erg zijn best,
Maar rook nooit weer zolang mijn leven rest.