woensdag, maart 28, 2007

Ben op zoek,

Ben op zoek naar het onbekende,
Steeds maar weer vind ik ellende,
Weet niet precies wat ik zoek,
Misschien is het meer een gevoel.

Duister is de dag om mij heen,
Waar is dat licht waar iedereen het over heeft,
Wil dat ook heel graag ontmoeten,
Maar weet niet waar ik het moet zoeken.

Dood en verderf is er wel,
Honger en verdriet je kent het wel,
Is er een hogere macht,
Die deze ellende voorkomen kan.

Nu heb ik Allah ontmoet,
Zijn woorden zijn heel zoet,
Als mensen zouden doen wat Allah zegt,
Dan was het hier nog niet zo slecht.

Was op zoek naar het onbekende,
Heb het nu gevonden maar zie nog steeds ellende,
Maar begrijp de dingen nu beter,
Nu ik de Qoraan en Hadith heb gelezen.

Laten we met zijn allen werken aan een beter leven,
Respect voor elkaar en om elkaar geven,
En zij die op zoek zijn het beste vertellen,
Zodat we de wereld met zijn allen een beetje kunnen herstellen.