woensdag, april 23, 2008

Wanneer,

Wanneer komt mijn liefde voor Allah in de praktijk,
Steeds als ik wil komt de sjeitan en hij prijkt,
O Allah, help mij tegen zijn gevecht,
En dat ik U mag loven zonder een gevecht.

Sjeitan wil mij laten geloven,
Als ik hem volg meer in het leven ga geloven,
Leer mij Allah dat ik weerstand tegen hem kan bieden,
En dat ik U als leidraad, beter kan genieten.

Wanneer is mijn strijdt gestreden,
En dat ik alleen Allah nog zal vereren,
Hem loven met heel mijn hart en ziel,
En niet alleen als ik eerbiedig voor Hem kniel.

Wanneer zal ik huilen van verdriet,
Voor al die zonden waarvan ik onbewust van geniet,
Allah wilt U mij vergeven,
Omdat ik spijt heb van heel mijn haramme leven.

Allah heeft mij Zijn gevoel gegeven,
Door Zijn woord steeds opnieuw te lezen,
Sjeitan heeft nu niet meer zoveel kans,
Ja, ik hou het nu goed in ballans.