maandag, juli 14, 2008

Het graf,

Een slechte dag als ik sta aan het graf,
En niet weet wat ik zeggen moet, heel maf,
Mijn hart is vervuld van verdriet,
O Allah, U bent alleen degene die me ziet.

Een stuk van mijn leven ligt ook in het graf,
Ach, wie had de dood zo snel verwacht,
Veel hebben we samen mee gemaakt,
En veel dingen zijn niet afgemaakt.

Lief en leed hebben we een aantal jaren magen delen,
We hadden elkaar zoveel te geven,
Alles komt voorbij hier aan het graf,
Ik kuier terug naar huis op mijn gemak.

Thuis maak ik een doeĆ” na het gebed,
Met tranen in de ogen je weet het wel,
Woorden die ik bij het graf niet kon vinden,
Komen nu heel gemakkelijk mijn mond uit zingen.

Ja, Allah ik moet tevreden zijn zoals het gaat,
En dankbaar zijn dat het leven voor mij ook door gaat,
En hopen dat de gebeden van ons ieder zijn goede werken doet,
Ja, dan treden we elkaar in het paradijs vast weer tegemoet.