maandag, oktober 20, 2008

Streven,

Streven naar het beste,
Beter kunnen we niet wensen,
Streef naar wat je kunt doen,
En ga voor de hemelse roem.

Laat sjeitan maar praten,
Hij zal het nooit kunnen laten,
Zijn streven is je brengen naar de hel,
Dat wil je niet, rinkelt er nu een bel.

Allah wil je wel leiden,
Laat je door Hem begeleiden,
Streef naar het hoogste wat er in je leven is,
En ontdek de Goddelijke betekenis.

Dat is wat je hele leven zoekt
,Het ligt zo voor de hand staat ook in het boek,
Gebruik bij het streven de Qoraan,
Dan ziet Allah je het hele leven staan.

Mijn streven is het paradijs,
En doe dat bewust ik wil die prijs,
Al ga ik soms door de diepste dalen,
Ik wil klaar zijn als Allah mij komt halen.

Streef naar het doel wat je voor je ogen hebt,
Doe het voor Allah en je redt het wel,
Hij zal je dan begeleiden in je strijdt,
Die je rechtstreeks naar het paradijs rijdt.