donderdag, december 01, 2005

Islamitische Gedichten

Rots in de branding,

Als een rots in de branding is mijn geloof,
Niets of iemand die dat verstoort,
Staat vast, wat me ook overkomt,
Dat houdt mijn hart gezond.

Sjeitan speelt wel met mij,
Maar hij is voor mij geen partij,
Ik weet van geen wijken,
Als een rots in de branding blijf ik naar Allah kijken.

Stormen blijven woeden,
Maar als een rots in de branding, blijft waar hij is,
Zo is ook mijn geloof in Allah,
Geen duivel die dat kan veranderen, hoe groot hij ook is.

Zo sterk moet ons geloof worden,
Dat we nergens voor wijken,
Zoals een rots in de branding,
Een voorbeeld voor ons mag zijn.

Dan hebben we bereikt wat we willen,
En hoeven we niet steeds opnieuw met ons geloof te beginnen,
Standvastigheid is wat Allah van ons vraagt,
Dan zullen de poorten van het paradijs voor ons open gaan.