maandag, februari 18, 2008

Hartverwarmend,

Hartverwarmend hoe gezinnen met elkaar omgaan,
Ja, dat bezorgd bij mij heel spontaan een traan,
Hoe lief en behulpzaam ze ook zijn naar elkaar,
Ja, dat is bij Allah zeker een bedankje waard.

Als ik zie hoe het ook anders kan gaan,
Ook hoe ik opgegroeid ben bezorgd me ook een traan,
Veel verdriet als ik daaraan terug denk,
De kinderjaren vergeet je niet snel.

Ik dank Allah dat hij ons leert hoe het ook kan gaan,
Zoveel liefde en verdraagzaamheid naar elkaar,
Hartverwarmend dat ik dat meemaak en dat mag zien,
Hoe de liefde van Allah leeft binnen het gezin.

Het gezin is de hoeksteen van de samenleving,
Als het thuis goed gaat vind je dat terug in heel je leven,
In de criminaliteit hier op straat is waar het om gaat,
Wat thuis de waarde is van een verdraagzaam bestaan.