donderdag, maart 16, 2006

Groes fisabillilah,

Wat heb ik veel bij jullie mogen leren,
Drie dagen, met alleen Allah om me heen,
Elke maand heb ik dat mogen beleven,
Zo intens telkens weer.

Vier keer veertig dagen,
Van moskee naar moskee gegaan,
Heb menig keer een traan moeten laten,
Als ik luisterde naar een bajaan.

Heb zelf ook vaak bajaan mogen geven,
Praten over Allah in de moskee,
Vaak met heel simpele woorden,
Kon ik jullie harten bekoren.

Broeders aanspreken op straat,
En ze vertellen waar het op staat,
Je bent moslim voor heel je leven,
Kom naar de moskee, dat duurt maar even.

Broeders en zusters in de islaam,
Wil je ook eens drie dagen gaan,
Heerlijk voor Allah te werken,
En je hart versterken.

Zoek dan de mensen van Groes fisabillilah,
En ontdek veel nieuwe dingen van de islaam,
Je hart krijgt een sterk imaan,
Dat komt goed uit in dit aardse bestaan.