maandag, maart 13, 2006

Licht,

Ik heb het licht gezien,
Twaalf jaar geleden toen ik de islam binnen liep,
Had nour op mijn gezicht,
Iedereen zag het, mijn gezicht was verlicht.

Voelde het licht in mijn bloed stromen,
Het was mooier dan mijn mooiste dromen,
Het is niet te beschrijven wat ik toen voelde,
Het was of de engelen mij droegen.

Zo intens als toen, is het nooit meer geweest,
Ik denk, ik was toen zonder zonden, dat moet het zijn geweest,
Vergeten zal ik die dag nooit weer,
Dat de engelen voor het eerst, zo dichtbij mij waren geweest.

Wij weten niets meer van onze geboorte,
Maar ik was die dag opnieuw geboren,
Allah heeft mij een tweede kans gegeven,
Die ga ik benutten mijn hele leven.

Heb sindsdien veel goede dingen gedaan in mijn leven,
Heb alhamdoeliallah anderen het licht van de islam door mogen geven,
Nu schrijf ik eenvoudige gedichten, om jullie harten te verlichten.
Met als doel dat wij de islam beter gaan verrichten.

Het is denk ik niet veel wat ik zeg,
Maar heeft misschien wel een beetje effect,
En ik hoop dat jullie het licht daardoor mogen zien,
Dan is Allah tevreden, je zult wel zien.