zondag, oktober 11, 2009

Mijn gevoel.

Mijn gevoel zegt het gaat niet goed,
Zoveel jongeren weten niet meer hoe,
Hoe ze hun gebeden moeten verrichten,
Hoeveel rakaat er in een gebed zitten,

Niet weten, is het hardop of zacht,
Hun achteruitgang, gaat heel erg hard,
Ze doen al zolang ongeïnteresseerd hun gebed,
Is er geen controle, ze vergeten het snel.

Iedere keer kom ik het weer tegen,
Als er een pleegkind van mij komt logeren,
Vraag wil je zijn, mijn imam,
Dan weten ze niet om hoeveel rakaat het gaat.

Mijn gevoel zegt, het is van deze tijd,
Sjeitan heeft hen gepakt en ze voelen geen spijt,
Ze hebben heropvoeding nodig in het gebed,
Laten wij Allah vragen, of Hij helpt.

Daarom gaat mijn volgend gedicht,
Over hoe ik mijn gebed verricht,
Ik weet niet of ze het zullen leren,
Maar inshallah na morgen kunnen ze het weten.