maandag, oktober 12, 2009

Mijn vijf gebeden,

Altijd heb ik een goede dag,
Als ik s’morgens het Fadjr gebed tot Allah heb volbracht,
Twee Rak’aht hardop gedaan,
En mijn ochtend gebed is door Allah beaamd.

En als de middag begint,
Doe ik Duhr gebed een groot gewin,
Vier Rak’aht zacht verricht,
Ook een dagelijkse plicht.

Het ‘Asr gebed komt daarna,
Vier Rak’aht zacht gemaakt,
De middag is in volle gang,
Ja, je doet je gebed in Allah’s belang.

Met het Maghrib gebed ben ik nooit te laat,
Drie Rak’aht bij zonsondergang gemaakt,
Twee Rak’aht hardop gebid,
En een Rak’aht zacht verricht.

En voor de nacht gaat vallen het Isja gebed gedaan,
Vier Rak’aht voor het gaan slapen,
Twee Rak’aht hardop gedaan en twee zacht,
En Allah houdt over ons de hele nacht de wacht.

Vergeet ook niet de vrijwillige gebeden,
Deze geven veel beloningen en zegen,
Allah weet heel goed welke gebeden wij doen,
En zijn deze goed bevonden, dan heb je hemelse roem.

.